Perustietoa ja tuntikuvaukset

Kuva: Taiteen kotitalo Teos: Juha Lahtinen

Maanantai

Aamustartti (ikiliike)

Klo 9-10 Eerontien sali

Alkulämmittelyn jälkeen perusliikkeitä, pystyasentoa ja isoja lihasryhmiä hyväksikäyttäen. Lattialla etsitään ja vahvistetaan syviä lihaksia. Tunnin lopussa venyttelyt. Käytämme  välillä kuminauhoja ja keppejä. Tunti on kaikille sopivaa perusliikkumista, jossa keskitytään oman kehon hallintaa tukeviin liikkeisiin. Sopii myös aloittaville jumppaajille ikään katsomatta.
Ikiliike-tunti

VOIMA

Klo 18-19

Kalevan koulu

Voimatreeni on kokonaisvaltainen lihaskuntotunti, jossa eri lihasryhmiä vahvistetaan erilaisten välineiden sekä oman kehon painon avulla. Pääasiassa tunnilla tehdään lihasvoimaharjoitteita levypainoja, tankoja ja kuminauhoja käyttäen. Tunnin alussa on lyhyt lämmittely askelsarjan muodossa ja lopuksi pienet palauttavat venyttelyt. 

LIIT

Klo 19-20

Kalevan koulu

Low Intensive Interval Training. Liikutaan matalalla sykealueella tehokkuutta unohtamatta. Keskitytään lapatuen ja keskivartalon lihasten vahvistamiseen ja kehon hyvinvointiin. Soveltuu kaiken tasoisille kuntoilijoille! Tunnilla käytetään välillä välineenä keppiä ja kuminauhaa. 

Tiistai

Tanssia senioreille (ikiliike)

Klo 16-17 Hyvinvointikeskus

Senioritanssi on ikäihmisille kehitetty liikuntamuoto, josta voivat nauttia liikkumiskyvyltään erilaiset ihmiset. Senioritanssit ovat rentoja seuratansseja, joilla kullakin on oma nimi, koreografia, luonne ja musiikki. Senioritansseja voi tanssia seisten tai istuen. Ei edellytä aiempaa tanssitaitoa! Iloisella mielellä mukaan liikkumaan! Ikiliike-tunti

DanceFit

Klo 19-20

Svenskbacka skola

Tanssia ja lihaskuntoa samalla tunnilla. Ihana sekoitus reippaita ja helppoja tansseja sekä seisten että lattiatasossa tehtyjä lihaskuntoliikkeitä. Saat varman hien ja hengästyt! Bonuksena iloinen mieli ja loistava olo! Rentoa tekemistä omien taitojen ja kykyjen mukaan. Tule innostumaan monipuolisestra tunnista ja hauskasta seurasta!

Keskiviikko

Kehonhallinta - tasapaino 

(ikiliike)

Klo 10-11

Eerontien sali

Monipuolisesti liikuntakykyä ja kuntoa ylläpitävä tunti, jossa keskitytään myös tasapainon ylläpitämiseen ja kehittämiseen sekä lihaskunnon vahvistamiseen. Käytämme eri välineitä. Tunti sisältää alkulämmittelyn sekä loppuvenyttelyt. Välillä ryhmässä pelataan ja leikitään, joten tunti ei sovellu tosikoille. Ikiliike-tunti

Varjonyrkkeily

Klo 19-20 Sompion palloiluhalli

Monipuolisen ja mukaansatempaavan musiikin tahtiin nyrkkeilyä ilman välineitä. Hikitakuu! 

Iskelmätanssi

Klo 20-21 Sompion palloiluhalli

Suomalaisen iskelmämusiikin tahdissa tanssillisia jumppaliikkeitä. Tunti päätetään rauhallisiin venyttelyihin.

Torstai

Tuolijumppa (ikiliike)

Klo 10-11 Hyvintointikeskus

Jumppaa tuolilla istuen rennosti hyvällä mielellä. Musiikki ja mielikuvat vievät rentoon liikuntahetkeen, jossa huomioidaan koko keho. Soveltuu sekä ikääntyneille että henkilöille, joilla on liikuntarajoitteita.
Ikiliike-tunti

TehoKeho

Klo 18-19

Kalevan koulu

Kokonaisvaltaista liikuntaa naisille. Rytmiä, ryhtiä, sykettä ja lihaskuntoa. Hyvää mieltä ja hyvinvointia. Aerobinen osuus on n. 30 min., jossa selkeät askelkuviot ja sykettä kohottavia hyppelyitä, sekä jonkin verran juoksua. Lihaskunto-osuudessa vahvistetaan
monipuolisesti eri lihasryhmiä n. 20-25 min. Lopuksi venyttely n. 5-10min.  Mukaansatempaava musiikki vauhdittaa liikkeitä. Vaihtelua tunneille saadaan mm. kahvakuulilla, käsipainoilla, jumppakepeillä, kuminauhoilla ja jumppapalloilla. Ohjaaja ilmoittaa ennakkoon tuntien teemat ja mitä välineitä tarvitaan. Huom. omat välineet. Tule mukaan iloiseen porukkaan. Teemana: ”Elämäniloa ja energiaa!”

Miesten treeni

Klo 19-20

Kalevan koulu

Mesten oma jumppa, jossa miesenergia jyllää parhaimmillaan. Monipuolinen ja tehokas jumppa, jossa huomioidaan kaikki lihakset päästä varpaisiin. Aerobisessa osuudessa tehdään helppoja askeleita ja niiden yhdistelmiä n. 20–30 min. Sykettä nostetaan erilaisilla hyppelyillä ja juoksuilla. Lihaskunto-osuudessa n. 20–25 min. vahvistetaan monipuolisesti kehon eri lihasryhmiä. Lopuksi venyttely 5-10min. Vaihtelua ja tehokkuutta tunteihin saadaan mm. kahvakuulilla, voimatangoilla, kepeillä, steppilaudoilla, jumppapallolla ja kuminauhoilla. Huom. omat välineet. Monipuolinen musiikki vauhdittaa liikkeitä. Tunnilla on yhdessä tekemisen meininki, unohtamatta huumoria ja iloa. Exercise is fun together!

Perjantai

Aamustartti (ikiliike)

Klo 9-10

Eerontien sali

Tunnin alussa alkulämmittely, jonka jälkeen perusliikkeitä, pystyasentoa ja isoja lihasryhmiä hyväksikäyttäen. Lattialla etsitään ja vahvistetaan syviä lihaksia. Tunnin lopussa venyttelyt. Käytämme  välillä kuminauhaa lisävastuksena. Tunti on kaikille sopivaa perusliikkumista, jossa keskitytään omankehon hallintaan tukeviin liikkeisiin. Sopii myös aloittaville jumppaajille ikään katsomatta.
Ikiliike-tunti

Vatsa-pakara-reisi (VPR)

Klo 18-19

Savion koulu

Tunti aloitetaan helpoista askelista koostuvalla lämmittelyllä, tunnilla ei hypitä. Lihaskunto-osuudessa keskistytään pakaran aktivoimiseen, alavartalon lihaksiin ja keskivartalon hallintaan. Lopuksi rauhalliset venytykset koko vartalolle. Tunnilla käytetään välillä apuvälineinä kuminauhaa, keppiä ja painotankoja. Tunti sopii kaikille, myös vähemmän liikuntaa harrastaneille.


Kurssit ja workshopit SYKSY 2022

(erillinen ilmoittautuminen)

KAHVAKUULA ulkona (4krt)

ti 30.8, 6.9, 13.9, 20.9 Svenskbacka skolanin pihalla klo. 18.-18.50 

"Toiminnallisen harjoittelun kautta harjoitetaan lihaskestävyyttä, kehitetään voimaa ja aktivoidaan kehon syviä lihaksia sekä isoja lihasryhmiä. Liikkeet kehittävät koko kehoa monipuolisesti. Kuulan paino valitaan oman lähtötason mukaan, joten tunti sopii myös aloitteleville kuntoilijoille. Hiki tulee pintaan myös konkareilla!"

Oma kuula mukaan!


PILATES (4krt)

ti 27.9, 4.10, 11.10, 25.10 Svenskbacka skola klo. 20-21

"Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tempo on rauhallinen ja keskitytään liikkeiden oikeaan suoritustapaan."



TANSSI SYDÄMESI KYLLYYDESTÄ -workshop

lisätiedot myöhemmin


KEHONHUOLTO

lisätiedot myöhemmin

Ilmoittautumisohjeet ja hinnat löydät nettisivuiltamme. Tunnit täyttyvät tulojärjestyksessä ja ryhmän minimimäärä on kuusi henkeä.

Jumppakortti ja jäsenkortti tulee pitää mukana jokaisella tunnilla. Ennen kuin olet saanut jumppakortin voit jumpata näyttämällä maksukuitit.

Ikiliike-kortilla voit osallistua kaikille Ikiliike-tunnuksella merkityille tunneille. Ikiliike-tunneille voi myös osallistua muilla jumppakorteilla.


Peruutetut salivuorot ja tunnit päivitetään nettisivuille ja Facebookiin. Oikeudet tunti-, paikka- ja ohjaajamuutoksiin pidetään seuralla.

Mikäli kolmella peräkkäisellä kerralla tunnilla on alle 10 osallistujaa,joudumme taloudellisista syistä arvioimaan kannattavuutta ja tunnin lopettamista. Mikäli tuntia ei ko kaudella jatketa, ostettua jumppakorttia / maksettuja maksuja ei palauteta. 

Mikäli tunnille tulee vähemmän kuin kuusi jumpparia, tunti voidaan jättää pitämättä.

Muistathan ottaa muut jumpparit huomioon myös hajusteiden osalta, ne saattavat jo sellaisenaan olla liikaa varsinkin niille herkistyneille. Kuntoillessa nousseen hien ja esimerkiksi liiallisen hajuveden yhdistelmä ei luo viihtyisää liikuntailmapiiriä - jätäthän siis lempituoksusi kotiin, kun tulet liikuntatunnille.