Perustietoa ja tuntikuvaukset

Ilmoittautumisohjeet ja hinnat löydät nettisivuiltamme. Tunnit täyttyvät tulojärjestyksessä ja ryhmän minimimäärä on kuusi henkeä.

Jumppakortti ja jäsenkortti tulee pitää mukana jokaisella tunnilla. Ennen kuin olet saanut jumppakortin voit jumpata näyttämällä maksukuitit.

Ikiliike-kortilla voit osallistua kaikille Ikiliike-tunnuksella merkityille tunneille. Ikiliike-tunneille voi myös osallistua muilla jumppakorteilla.


Peruutetut salivuorot ja tunnit päivitetään nettisivuille ja Facebookiin. Oikeudet tunti-, paikka- ja ohjaajamuutoksiin pidetään seuralla.

Mikäli kolmella peräkkäisellä kerralla tunnilla on alle 10 osallistujaa,joudumme taloudellisista syistä arvioimaan kannattavuutta ja tunnin lopettamista. Mikäli tuntia ei ko kaudella jatketa, ostettua jumppakorttia / maksettuja maksuja ei palauteta. Näissä tapauksissa pahoittelemme kovasti tilannetta.

Mikäli tunnille tulee vähemmän kuin kuusi jumpparia, tunti voidaan jättää pitämättä.

Muistathan ottaa muut jumpparit huomioon myös hajusteiden osalta, ne saattavat jo sellaisenaan olla liikaa varsinkin niille herkistyneille. Kuntoillessa nousseen hien ja esimerkiksi liiallisen hajuveden yhdistelmä ei luo viihtyisää liikuntailmapiiriä - jätäthän siis lempituoksusi kotiin, kun tulet liikuntatunnille.

Maanantai

Aamustartti (ikiliike)

Alkulämmittelyn jälkeen perusliikkeitä, pystyasentoa ja isoja lihasryhmiä hyväksikäyttäen. Lattialla etsitään ja vahvistetaan syviä lihaksia. Tunnin lopussa venyttelyt. Käytämme  välillä kuminauhoja ja keppejä. Tunti on kaikille sopivaa perusliikkumista, jossa keskitytään oman kehon hallintaa tukeviin liikkeisiin. Sopii myös aloittaville jumppaajille ikään katsomatta.
Ikiliike-tunti

Kahvakuula

Toiminnallisen harjoittelun kautta harjoitetaan lihaskestävyyttä, kehitetään voimaa ja aktivoidaan kehon syviä lihaksia sekä isoja lihasryhmiä. Liikkeet kehittävät koko kehoa monipuolisesti. Kuulan paino valitaan oman lähtötason mukaan, joten tunti sopii myös aloitteleville kuntoilijoille. Hiki tulee pintaan myös konkareilla!

OMA KUULA MUKAAN!

LIITLow Intensive Interval Training, niska-selkä painotuksella. Liikutaan matalalla sykealueella tehokkuutta unohtamatta. Keskitytään lapatuen vahvistamiseen ja selän hyvinvointiin. Soveltuu kaiken tasoisille kuntoilijoille! Tunnilla käytetään välillä välineenä keppiä ja kuminauhaa. 

Tiistai

Senioritanssi (ikiliike)Senioritanssi on ikäihmisille kehitetty liikuntamuoto, josta voivat nauttia liikkumiskyvyltään erilaiset ihmiset. Senioritanssit ovat rentoja seuratansseja, joilla kullakin on oma nimi, koreografia, luonne ja musiikki. Senioritansseja voi tanssia seisten tai istuen. Ei edellytä aiempaa tanssitaitoa! Iloisella mielellä mukaan liikkumaan! Ikiliike-tunti

Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä lihaksia,syventää hengitystä ja opetta liikkumaan fysiologisesti oikein.Tempo on rauhallinen ja keskitytään liikkeiden oikeaan suoritustapaan.

Just Dance

Kaikille tanssista pitäville sopiva tunti, jossa vaihtelevien tanssityylien tahtiin kunto ja koordinaatiokyky kohoavat kuin huomaamatta. Aiempaa tanssitaustaa ei tarvita, tanssin ilo kuuluu kaikille! 

Keskiviikko

Kehonhallinta - tasapaino 

(ikiliike)

Monipuolisesti liikuntakykyä ja kuntoa ylläpitävä tunti, jossa keskitytään myös tasapainon ylläpitämiseen ja kehittämiseen sekä lihaskunnon vahvistamiseen. Käytämme eri välineitä. Tunti sisältää alkulämmittelyn sekä loppuvenyttelyt. Välillä ryhmässä pelataan ja leikitään, joten tunti ei sovellu tosikoille. Ikiliike-tunti

Body

Monipuolinen lihaskuntotunti välillä toiminnallisia liikkeitä sisältäen. Tunnilla tehdään helppo, lyhyt alkulämmittely. Sen jälkeen siirrytään lihaskuntoliikkeitä sisältävään osioon, jossa käydään läpi pääsääntöisesti vartalon suuret lihasryhmät. Liikkeitä tehostavat voimatangot, käsipainot ja kuminauhat. Tunti sopii sekä miehille että naisille, ja haastaa tehokkaasti kokeneemmankin treenarin! Lopussa palauttavat venyttelyt treenatuille lihaksille.

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuolto-menetelmä, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

Tanssillinen voimistelu

Tunneilla harjoitellaan tanssillisen voimistelun peruselementtejä kuten keskustalähtöisyys, liikkeiden virtaavuus ja ilmaisullisuus. Tunti sisältää tekniikan lisäksi tanssillisia sarjoja, jotka sisältävät osittain myös askel- ja hyppelysarjoja. Ryhmä harjoittelee myös esitysohjelmia, joilla osallistutaan mm, seuran näytöksiin. Esiintyminen on vapaaehtoista. Lisämaksullinen tunti, jonne ilmoittaudutaan erikseen; 20€/kausi tai 40€/syys- ja kevätkausi.

Torstai

Tuolijumppa (ikiliike)

Jumppaa tuolilla istuen rennosti hyvällä mielellä. Musiikki ja mielikuvat vievät rentoon liikuntahetkeen, jossa huomioidaan koko keho. Soveltuu sekä ikääntyneille että henkilöille, joilla on liikuntarajoitteita.
Ikiliike-tunti

TehoKeho

Kokonaisvaltaista liikuntaa naisille. Rytmiä, ryhtiä, sykettä ja lihaskuntoa. Hyvää mieltä ja hyvinvointia. Aerobinen osuus on n. 30 min., jossa selkeät askelkuviot ja sykettä kohottavia hyppelyitä, sekä jonkin verran juoksua. Lihaskunto-osuudessa vahvistetaan
monipuolisesti eri lihasryhmiä n. 20-25 min. Lopuksi venyttely n. 5-10min.  Mukaansatempaava musiikki vauhdittaa liikkeitä. Vaihtelua tunneille saadaan mm. kahvakuulilla, käsipainoilla, jumppakepeillä, kuminauhoilla ja jumppapalloilla. Ohjaaja ilmoittaa ennakkoon tuntien teemat ja mitä välineitä tarvitaan. Huom. omat välineet. Tule mukaan iloiseen porukkaan. Teemana: ”Elämäniloa ja energiaa!”

Miesten treeni

Mesten oma jumppa, jossa miesenergia jyllää parhaimmillaan. Monipuolinen ja tehokas jumppa, jossa huomioidaan kaikki lihakset päästä varpaisiin. Aerobisessa osuudessa tehdään helppoja askeleita ja niiden yhdistelmiä n. 20–30 min. Sykettä nostetaan erilaisilla hyppelyillä ja juoksuilla. Lihaskunto-osuudessa n. 20–25 min. vahvistetaan monipuolisesti kehon eri lihasryhmiä. Lopuksi venyttely 5-10min. Vaihtelua ja tehokkuutta tunteihin saadaan mm. kahvakuulilla, voimatangoilla, kepeillä, steppilaudoilla, jumppapallolla ja kuminauhoilla. Huom. omat välineet. Monipuolinen musiikki vauhdittaa liikkeitä. Tunnilla on yhdessä tekemisen meininki, unohtamatta huumoria ja iloa. Exercise is fun together!

Perjantai

Aamustartti (ikiliike)

Tunnin alussa alkulämmittely, jonka jälkeen perusliikkeitä, pystyasentoa ja isoja lihasryhmiä hyväksikäyttäen. Lattialla etsitään ja vahvistetaan syviä lihaksia. Tunnin lopussa venyttelyt. Käytämme  välillä kuminauhaa lisävastuksena. Tunti on kaikille sopivaa perusliikkumista, jossa keskitytään omankehon hallintaan tukeviin liikkeisiin. Sopii myös aloittaville jumppaajille ikään katsomatta.
Ikiliike-tunti

Vatsa-pakara-reisi (VPR)

Tunti aloitetaan helpoista askelista koostuvalla lämmittelyllä, tunnilla ei hypitä. Lihaskunto-osuudessa keskistytään pakaran aktivoimiseen, alavartalon lihaksiin ja keskivartalon hallintaan. Lopuksi rauhalliset venytykset koko vartalolle. Tunnilla käytetään välillä apuvälineinä kuminauhaa, keppiä ja painotankoja. Tunti sopii kaikille, myös vähemmän liikuntaa harrastaneille.

Lauantai

 
Aamun avausTunneilla teemat vaihtelevat ja tunnilla pääsee kokeilemaan lihaskuntopainotteisia tuntisisältöjä, kehonhuoltoa, toiminnallisia tunteja ja monia muita tuntisisältöjä. Tunneilla ohjaajat vaihtelevat, joten tunti on loistava mahdollisuus päästä liikkumaan monipuolisesti ja tutustua seuran eri ohjaajiin. Tarkemmat tuntisisällöt löytyvät aikuisten viikko-ohjelman alta, välilehdeltä Lauantaiaamun teematunnit. Siellä on myös mainittu ohjaajien nimet ja mitä välineitä tunneilla käytetään.