Aikuiset

SYKSYN JUMPPAKAUSI ON 26.8. - 8.12.2019.

Liikuntaa, hienoja kokemuksia, elämyksiä sekä hauskaa yhdessäoloa!

 

Tarjoamme tunteja kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille, sekä miehille että naisille. Uusien harrastajien on helppo tulla tunneillemme, mutta myös kovakuntoisille konkareille on tarjolla runsaasti vaihtoehtoja. Halutessasi pääset myös esiintymään. Meillä on myös tarjolla Ikiliiketunteja, niistä lisätietoja täällä

 

Huom mies! Kaikki tuntimme sopivat kaikille sukupuoleen katsomatta, mutta jos toivot miesten omaa tuntia, sellainenkin löytyy, lisätietoja täällä.

 

SYKSYN  2019 VIIKKO-OHJELMA LÖYTYY TÄÄLTÄ

 

”Monipuolinen tarjonta, taitavat ja mukavat ohjaajat, liikuntapaikat lähellä, hyvä ilmapiiri tunneilla, laadukas ja edullinen.”

Tähän voi kiteyttää aikuisliikunnan palautekyselyn 2018 vastaukset. Kiitos kaikille vastanneille - vastauksia tuli tänä vuonna 75.

Ohjaajille on välitetty heidän saamansa palaute.

Pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme, ja mikäli sinulla on jatkossakin ideoita tähän, tai muuta palautetta, niin palaute-sivun kautta voit sitä antaa.

UKK-instituutin Aikuisten viikoittainen liikkumisen suositus 18–64-vuotiaille

Aikuisten liikkumisen suositus

 

Olemme pyrkineet sijoittamaan erityyppiset tuntimme viikko-ohjelmaan siten, että sinun on helppo valita UKK-instituutin vuonna 2019 julkaiseman Aikuisten liikkumisen suosituksen mukaiset sopivat ryhmät lihaskuntoon ja liikehallintaan, reippaaseen liikkumiseen ja kevyeen liikkumiseen.

 

Liikkumisen suosituksessa on vanha tuttu ydin: sydämen sykettä kohottavaa liikettä eli reipasta liikkumista suositellaan tehtäväksi yhä 2 tuntia 30 minuuttia viikossa. Samat terveyshyödyt saa myös lisäämällä liikkumisen tehoa rasittavaksi. Tällöin liikkumisen määrä on 1 tunti 15 minuuttia viikossa. Lihaskuntoa ja liikehallintaa tulisi harjoittaa vähintään kaksi kertaa viikossa.

Uudistetusta liikkumisen suosituksesta on poistunut vaade vähintään 10 minuutin kestoisista liikkumishetkistä. Nyt riittävät jo muutaman minuutin pätkät kerrallaan.

 

UKK-instituutin aikuisten liikkumisen suosituksen mukaan jokaisen 18-64 vuotiaan aikuisen tulisi harrastaa 

  • Lihaskuntoa ja liikehallintaa toimintakyvyn tueksi ainakin 2 kertaa viikossa

  • Reipasta liikkumista terveydeksi ainakin 2 tuntia 30 minuuttia viikossa TAI Rasittavaa liikkumista kunnon vuoksi ainakin 1 tunti ja 15 minuuttia viikossa

  • Kevyttä liikuskelua mahdollisimman usein